دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جوانان به ازدواج

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جوانان به ازدواجبرای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جوانان به ازدواج

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-نگرش-جوانان-به-ازدواج

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری نگرش جوانان به ازدواج در 23 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات کوتاه از متن:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نگرش به ازدواج
نگرش به ازدواج عبارت است از عقیده ذهنی و باورهای فرد در مورد ازدواج (بارتین و روسین، 1998) که در مراحل اولیه زندگی شکل گرفته و سازه ای نسبتا ثابت است (ترینت و سوت، 1991). شکل گیری نگرش به ازدواج از دو رویکرد نظری قابل توجیه است. اول آنکه براساس نظریه دلبستگی رابطه والدین یا مراقبان اولیه (به خصوص مادر) در ایجاد الگوهای فعال درونی نقش دارند(میکیولنسر و شرور، 2007). الگوهای فعال درونی ممکن است یکی از مکانیسم هایی باشد که از طریق آن نگرش نسبت به صمیمیت انتقال می یابد (ریچ و همکاران، 2004).
دوم آن که براساس نظریه یادگیری اجتماعی، والدین ایده های خود را راجع به رابطه با جنس مخالف را از طریق الگوسازی و یادگیری جانشینی به فرزندان خود انتقال می دهند و نگرش فرزندان نسبت به صمیمیت از طریق مشاهده والدین و روابط بین آنها الگوبرداری می شود (سگرین و همکاران، 2005).
از طرف دیگر فرزندان تجربه رابطه خود و والدین را به عنوان مبنایی برای ایجاد صمیمیت در روابط به کار می برند. این یادگیری از منابع دیگری مانند رسانه ها، مدرسه، یا دوستان نیز صورت می گیرید (ریسچ ، جودل  و ایسلز ، 2004).
تحقیقات نشان داده است که ساختار و محیط خانواده اصلی در نگرش به ازدواج و نیز زندگی خانوادگی فرزندان نقش دارد (کری، 2005). بوئن از طریق فرایند انتقال بین نسلی بیان می کند که چگونه الگوهای ارتباطی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود 12. نگرش ها یکی از ابزار هایی هستند که این پدیده از طریق آن اتفاق می افتد(ریسچ و همکاران، 2004). به عنوان مثال افرادی که طلاق والدین خود را تجربه کرده اند نگرش های مثبت تری نسبت به طلاق دارند (امتو  و بوس ، 1991).
در نسل های پیشین، ازدواج را انتقال قطعی به بزرگسالی می دانستند. مسئولیت های مهم بزرگسالی در گذشته در این موارد خلاصه شده اند: حمایت، تامین و تدارک که تمام آنها در گرو وظایفی نسبت به دیگران هستند (گیلمور، 1990)، اما پژوهش های جدید روشن می سازند که اکثریت جوانان در آستانه بزرگسالی دیگر ازدواج و سایر رویداد های مهم (از قبیل فارغ التحصیلی، اشتغال و والد شدن) را  شاخص های مهم بزرگسال شدن نمی دانند (بری، 1991؛ به نقل از دیباج، 1393).
 در عوض جوانان بیشتر به ویژگی های درونی به عنوان معیارهای خود برای بزرگسالی اشاره دارند. به طور خاص، جوانان معتقدند که وقتی به بزرگسالی می رسند که مسئولیت زندگی خود را قبول کنند، به استقلال مالی برسند و تصمیم گیری های مستقل بنمایند. اگر چه این شاخص های نوین بزرگسالی به عنوان بازتابی از ارزش های فرد گرایانه تعبیر شده اند. زیرا این شاخص ها بر خودکفایی و اعتماد به نفس تاکید می کنند، بررسی دقیق تر آنها نشان می دهد که شاخص های فوق ممکن استنوعی پختگی ارتباطی باشد که فرد را برای ازدواج و زندگی خانوادگی آینده آماده می سازد (برگر، 2006؛ به نقل از دیباج، 1393).

مفهوم نگرش
مفهوم نگرش ، امروزه یکی از مفاهیم کلیدی در روان شناسی اجتماعی است که از دهه 1950 به بعد متداول گردیده و توجهات زیادی را در بین محققین به خود جلب کرده است و تحقیقات فراوانی نیز در این زمینه صورت گرفته است. تعریفی که اکثر روان شناسان از واژه نگرش دارند عبارتند از: نگرش، نظامی بادوام است که شامل یک عنصر شناختی ، یک عنصر احساسی  و تمایل به عمل است. عنصر شناختی، شامل اعتقادات و باورهای شخص درباره یک اندیشه یا شی است. عنصر احساسی یا عاطفی، آن است که معمولا نوع احساس عاطفی با باورها ما پیوند دارد و تمایل به عمل به جهت آمادگی برای پاسخگویی به شیوه ای خاص اطلاق می شود. نگرش، حالت کلی فرد است، در واقع درک ذهنی فرد از زندگی، مردم و وقایع. از نقطه نظر فردی، نگرش؛ نحوه دید افراد به چیزهاست به صورت ذهنی و این مقوله تماما از ذهن آغاز می شود. نگرش افراد از روی گفتار و کردار آنان برای دیگران مشخص می شود(پیک  و هریس ، 2002). نگرش های قوی تر، پایدارترند و بیشتر احتمال دارد رفتارها را پیش بینی کنند و نگرش هایی که مشخصا، مربوط به خود یا دسترسی به آنها زمان بر است؛ پایدارتر هستند و بیشتر احتمال دارد که به رفتار منجر گردند تا نگرش های دیگر (ریجیو  و وایزر ، 2008).

فهرست مطالب:
2-1.    نگرش به ازدواج
2-1-1.    مفهوم نگرش
2-1-2.    ویژگی های نگرش
2-1-3.    راهبرد ها و عوامل موثر در تکوین نگرش
2-1-4.    نظریات مربوط نگرش
الف) گرایش به سوی رفتار:
ب) متغیر های هنجارهای ذهنی:
2-1-5.    مفهوم ازدواج
2-1-6.    دیدگاههای نظری‌ در مورد ازدواج‌
2-1-6-1.    چگونگی تحوّل ازدواج و خانواده
2-1-6-2.    کاهش میزان ازدواج یا نوسان آن
2-1-6-3.    مبانی نظری مربوط به تغییرات سن و معیارهای ازدواج و همسرگزینی
2-1-7.    نگرش به ازدواج
منابع فارسی
منابع لاتین

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری نگرش جوانان به ازدواج) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری نگرش جوانان به ازدواج مبانی نظری ازدواج و نظریه های ازدواج پیشینه تحقیق ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﮕﺮش ﺟﻮاﻧﺎن در ﺷﺮف ازدواج پیشینه پژوهش نگرش دانشجویان متاهل به ازدواج دیدگاه جوانان به ازدواج تشویق جوانان به ازدواج راهکارهای تشویق جوانان به ازدوا

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جوانان به ازدواج


مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی و عناصر آمیخته بازاریابی 4p (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه های سلامت روانی و اختلال کودکان بیش فعال - کمبود توجه (فصل2)

دانلود مقاله نقش باد در بهینه سازی مصرف انرژی با نگاهی به معماری سنتی و استفاده از آن در زمان حال

دانلود مقاله تحلیل رفتار شمع در خاک روانگرا شده بر اثر زلزله

جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ریاضی دوم دبیرستان - رشته های ریاضی و تجربی

پایان نامه و رساله معماری طراحی خانه موسیقی

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم افسردگی پس‌ از‌ زایمان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ماهیت خانواده و انتظارات والدین (فصل 2)

مطالعات و رساله معماري طراحی استخر سرپوشیده